Zaprotestujcie Razem

Witam serdecznie,

prosiłabym o wsparcie stanowiska specjalistów ds. Pomocy Materialnej.

Czujemy się dyskryminowani i pominięci w regulaminie wartościowania stanowisk – a w szczególności na tych wydziałach gdzie jest odrębny dział Pomocy materialnej. Zostaliśmy wciśnięci pod Dziekanat jako specjaliści ds. Administracyjnych i obsługi studentów w grupie III  przy czym umniejsza nam się wykonywaną pracę. Przy czym specjalista ds. studentów w Biurze ds. Studenckich jest zakwalifikowany w grupie IV i w ogóle nie ma tam grupy III  – jest II referenci i IV specjaliści

A my specjaliści ds. administracyjnych i obsługi studentów w grupie III  z zadaniami:

Główny cel stanowiska:

Samodzielne wykonywanie zadań w zakresie realizacji spraw studenckich dotyczących pomocy materialnej na wydziale;

Współpraca z podmiotami wewnętrznymi:

Dziekan, prodziekani ds. studenckich, kierownik Dziekanatu/Biura Dziekana, pracownicy Dziekanatu/, kierownicy i pracownicy jednostek organizacyjnych Wydziału oraz innych jednostek realizujących zadania powiązane z przedmiotem działania jednostki, Biuro ds., studenckich, Kwestura, Sekcja ds. Sprawozdawczości;

Główne zadania na stanowisku:

– Udział w opracowywaniu strategii i polityki Uczelni w obszarze dotyczącym działalności oraz organizacji spraw związanych z pomocą materialną na wydziale i uczelni;

– udział w opracowaniu wewnętrznych aktów prawnych oraz druków oraz wzorów pism uczelni dotyczących pomocy materialnej na Uczelni;

– przygotowanie treści, weryfikacja oraz  bieżące uaktualnianie na stronie internetowej Wydziału informacji dotyczących pomocy materialnej;

– administrowanie sprawami związanymi z obsługą studentów, absolwentów Wydziału w obszarze pomocy materialnej;

– współpraca z Biurem Informatycznej Obsługi Studiów  w zakresie programów studiów prowadzonych na wydziale oraz dostosowania systemu informatycznego do aktualnych przepisów w zakresie pomocy materialnej dla studentów;

– obsługa programów i systemów informatycznych w zakresie obsługi  studentów i pomocy materialnej oraz weryfikacja  i bieżące uaktualnienie danych w nich zawartych  oraz wprowadzanie danych wniosków w systemie USOS i przygotowania ich pod wydanie decyzji administracyjnych;

– prowadzenie dokumentacji pomocy materialnej studentów Wydziału;

– udzielanie studentom i kandydatom pełnej informacji o zasadach, terminach I warunkach ubiegania się no świadczenia pomocy materialnej, przysługujących im świadczeniach j oraz realizacja prac związanych z wprowadzaniem wniosków studentów do systemu USOS;

– przeprowadzenie algorytmów na liczeniowych dla poszczególnych rodzajów stypendiów;

-sporządzanie protokołów na posiedzenia Komisji Stypendialnej;

– przygotowanie i wprowadzenie decyzji administracyjnych w zakresie indywidualnych wniosków studentów  w zakresie przyznawania świadczeń’

-udział w comiesięcznych posiedzeniach Komisji Stypendialnej jako członek Komisji;

– przygotowanie wniosków do podjęcia decyzji przez Komisję  Stypendialną UWM;

– comiesięczne  przygotowanie przelewu oraz list do przelewu środków finansowych na konta studenta, zatwierdzenie przelewów pod względem formalnym i rachunkowym; – współpraca z pracownikami wszystkich wydziałów w zakresie jednolitości przyjmowania i rozpatrywania wniosków w obrębie uczelni;

– Koordynowanie, realizacja zadań związanych z administracyjnym i logistycznym procesem przyjmowania wniosków w obszarze pomocy materialnej na wydziale oraz sprawdzeniem poprawności, analizą składanych wniosków i załączonej dokumentacji:

– stypendium socjalne,

– stypendium rektora,

– stypendium dla osób niepełnosprawnych,

-zapomóg

– wniosków o Stypendium Ministra

– przygotowanie jako członek Zespołu Rektora wniosków o stypendium rektora z osiągnięciami do oceny  zespołów powołanych przez Rektora;

Realizacja zadań wynikających z powołania przez Rektora do składu Uczelnianego Zespołu ds. stypendium rektora, w szczególności:

 -udzielanie informacji studentom o zasadach, terminach I warunkach ubiegania się o stypendium rektora,

– przyjmowanie wniosków o stypendium rektora

– przygotowanie list rankingowych studentów ubiegających się o stypendium rektora

– przygotowanie decyzji administracyjnych dotyczących stypendium rektora

– sprawdzanie zgodności wskazywanych przez studentów we wnioskach o stypendium Rektora osiągnięć naukowych, artystycznych i sportowych z regulaminem pomocy materialnej dla studentów.

– indywidualna analizą uprawnień studentów w kontekście łącznego okresu pobierania stypendiów uprawniających do otrzymywania (art. 93 ust. 2 pkt 1 ustawy prawo o szkolnictwie wyższym);

– prowadzenie rejestrów i ewidencji dotyczących składanych wniosków o przyznanie pomocy materialnej zgodnie z obowiązującymi przepisami;

– przygotowanie dokumentacji i pism oraz ich archiwizacja zgodnie z instrukcją kancelaryjną i archiwalną;

– prowadzenie sprawozdawczości i przygotowywanie raportów, prezentacji, analiz i zestawień w zakresie pomocy materialnych oraz objętych przedmiotem działania jednostki;

– zabezpieczanie i systematyczne rozliczanie druków ścisłego zarachowania oraz zabezpieczenie pieczęci  i dokumentacji sprawa związanych z pomocą materialną , w tym akt osobowych studentów, absolwentów Wydziału;

– monitorowanie wewnętrznych i zewnętrznych aktów prawnych dotyczących spraw studenckich oraz pomocy materialnej.

Odpowiedzialność:

–          za sprawną i zgodną z przepisami prawa realizację zadań w obszarze pomocy materialnej studentów i  absolwentów i Wydziału

–          za przestrzeganie zasad obsługi administracyjnej i zasad obiegu dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami

–          za przestrzeganie tajemnicy służbowej, przepisów RODO, terminowości rozpatrywanych spraw, przepisów prawa pracy oraz wynikających z nich przepisów bhp i przepisów przeciwpożarowych, przepisów dotyczących przedmiotu działania, zasad współżycia społecznego

–          należyte zabezpieczenie dokumentów i systemów informatycznych wykorzystywanych w związku z wykonywaną pracą

–          za sprawną i terminową realizację powierzonych zadań za ład, porządek w miejscu pracy i powierzone mienie są też uwagi co do innych grup dziwnie zaszeregowanych np.  Dowódca zmiany w grupie V itp.